نشریه دانشجویی جریان

نشریه دانشجویی جریان ،دانشگاه فردوسی مشهد

نشریه دانشجویی جریان

نشریه دانشجویی جریان ،دانشگاه فردوسی مشهد

مطهره مهرابی_مقاله


بسمه تعالی

عنوان مقاله: ابراهیم در آتش!
صبح روز پنج شنبه 16 اسنفد ماه ایت الله خامنه ای در پی حکمی سید ابراهیم رئیسی تولیت ثابق آستان قدس رضوی را به سمت ریاست قوه قضائیه منصوب کرد.
همچنین ایشان از زحمات ایت الله لاریجانی ریاست ثابق قوه قضاییه و ریس کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام مراتب تشکر و قدر دانی را به عمل اورد.
در پی این اقدام ایت الله خامنه ای اشخاص و جناحهای مختلف سیاسی واکنش های متفاوتی نشان دادند.
در میان سیل واکنشات مخالفان و موافقان ایت الله ریسی در صفحات مجازی پیام های تبریک روحانیون جبهه محافظه کار نسبت به سایر مقامات کشوری بیشتر به چشم می آید. این امر نشان دهنده جبهه گیری صحیح ایت الله ریسی است. که بر خلاف گفته های مخالفانش تا کنون اقدام متعصبانه ای انجام نداده و با وجود تمایلات اصول گرایانه به گونه ای اقدام کرده که او را از جبهه انقلابیون میدانند و اصطلاحا متعلق به جناح خاصی نمیبینند.
مخالفان رئیسی این اقدام رهبر را خطری بزرگ برای فعالان و زندانیان سیاسی و مخالفان نظام دانسته و با یاداوری فعالیت های ایت الله رئیسی در سال های اولیه انقلاب و حضور ایشان در ماجرای اعدام های سیاسی سال 57 این انتصاب را عاملی برای ایجاد جریان تند رو افراطی در قوه قضاییه دانسته اند.
انان حضور ایت الله رئیسی را مهر سکوتی میدانند بر دهان منتقدان نظام و عملا حضور وی را برابر با ایجاد فضای خفقان در جامعه میدانند!
از ان سو عده ای دیگر این اقدام را حرکتی انقلابی دانسته و بر آنند که رهبر انقلاب برای پاکسازی قوه قضاییه بهترین شخص یعنی شاگرد خلف خود را بگزیده اند. رئیسی که سابقا در اداره آستان قدس رضوی توامندی اجرایی خود را به اثبات رسانده بود اینبار باید دوباره بر مسند قضاوت نشیند. شایان ذکر است که ایشان علاوه بر تولیت آستان قدس رضوی سابقه حضور در مناصبی چون: دادستان کل کشور، معاون اول قوه قضائیه و همچنین ریاست سازمان بازرسی کل کشور را در کارنامه اجرایی خود دارد.
برخی تحلیل گران نیز این اقدام را خطری برای کاندایداتوری ایشان در انتخابات دوره بعد ریاست جمهوری دانسته اند. چرا که میدان قضاوت عرصه ای به مراتب دشوار تر از اداره آستان قدس رضوی است.
حال زمان آن رسیده که ایت الله رئیسی پاسخ دهد که عدل بهتر است یا قدرت...!!!؟ ایا ایشان میتوانند چنان وعده های انتخاباتی خود در میدان قضاوت نیز انقلابی عمل کرده و در گرداب فساد و تباهی این روز های دستگاه قضا غرق نشود؟؟! ایا میتواند هشت اصل اصلاحی مدنظر رهبر را اجرایی کند؟!
این روز ها ابراهیم جبهه انقلابی در آتشی گرفتار است که شاید سوزان باشد اما به شرط ابراهیم بودن و ابراهیم ماندن به گلستانی مبدل خواهد گشت "از انواع نعمات سرشار"...
 اما وای اگر اتش گلستان نشود...
منابع :
خبر گزاری میزان. بی بی سی فارسی. خبر گزاری صدای امریکا. سایت باشگاه خبر نگاران جوان. خبرگزاری فارس
مطهره مهرابی _ نشریه جریان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.