نشریه دانشجویی جریان

نشریه دانشجویی جریان ،دانشگاه فردوسی مشهد

نشریه دانشجویی جریان

نشریه دانشجویی جریان ،دانشگاه فردوسی مشهد

سعیده خدادوست

چوب های خشک به جای دستان زنده درخت
حرکت جالب مدیریت بوستان غدیردرجهت حفاظت از محیط زیست فضای سبزو سالم ماندن درختان این بوستان اینگونه بوده است که با قراردادن تکه چوب های خشک درقسمت منقل خوراک پز های این بوستان مانع از آن شدند که با شکستن شاخه های درختان آسیبی به ان ها برسد.
این تدبیر مدیریت بوستان غدیرجنله های مثبتی رادربردارد. اول اینکه چوب های خشکی که مورداستفاده نداشتندوجمع آوری و استفاده می شوند
دوم با جمع کردن این تکه چوب ها وبه زیبایی محیط بوستان افزوده میشود
سوم همچنین این حرکت باعث فرهنگ سازی درجهت حفظ محیط زیست واهمیت دادن به این امر مهم که نمود آن دراین بوستان نشکستن شاخه های بعضا سبز درختان شده است.
این حرکت درراستای سیاست توجه به محیط زیست و حفظ أن و به طور جزئی تر حفظ درختان و فضای سبزبوستان وهمچنین تمیزی این مکان صورت میگیرد.
البته این کار های  کوچک تاثیر بیشتری برای  فرهنگ سازی دراین زمینه دارند انطور که خانواده أاموزش های لازم به کودک میدهندو نفوذ خانواده بر فرزندان باعث شده تا اهمیت خانواده دراین مورد بخصوص باشد.
اما همه اسیب رساندن به محیط زیست ودرختان به شکستن شاخه های انان برای درست کردن اتش نیست. همچنان ک میبینیم بعضی بااستفاده از طناب ازدرخت ها شاخه های محکم ان به عنوان اهرمی مستحکم برای بستن تاب استفاده میکنند که این کارنیز باعث اسیب رسیدن به درختان سرسبز میشود.
بنابراین فرهنگ سازی در همه ابعاد خود از خانواده و محیطی که فرزندان دوران کودکی خودرا سپری میکنند،شروع میشود.
این حرکت حرکتی شایسته و مفید تلقی میشوداما نکته مهم فرهنگ سازی دراین زمینه وبه ویژه فرهنگ سازی از،طریق خانواده تاثیر بیشتری دارد،است.
البته این کار خودهم میتواند تلنگریا نقطه شروعی برای فرهنگ سازی و اهمیت بیشتر و مراقبت بیشتر ازمحیط زیست باشد.
گروه جریان
سعیده خدادوست


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.