نشریه دانشجویی جریان

نشریه دانشجویی جریان ،دانشگاه فردوسی مشهد

نشریه دانشجویی جریان

نشریه دانشجویی جریان ،دانشگاه فردوسی مشهد

مطهره مهرابی_مصاحبه

بسمه تعالی

موضوع: مصاحبه با مهندس حسن مهرابی
مدیریت شبکه اجتماعی سروش و معاون فرهنگی صدا و سیما خراسان شمالی

بنظر شما با توجه به گفته های ترامپ در خصوص تروریست بودن سپاه محبوبیت سپاه در سطح منطقه و جهانی چه تغییری خواهد کرد؟!
صد در صد بیشتر میشود... چرا که کسانی که پیش از این سپاه را نمیشناختند و از وجود ان آگاهی نداشتند ازین به بعد توجه میکنند و وقتی انسان به موردی توجه کند خواه نا خواه ظرافت ها را بیشتر میبیند.. هم در ایران هم در کشور های خارجی این موضوع مورد توجه قرار خواهد گرفت.
به نظر شما این مسئله از نظر استراتژیک به نفع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؟
وقتی سپاه اهداف خود را بنیان گذاری کرد چه در سطح داخلی چه در سطح خارجی به دنبال وسیله ای است که نام و قدرت ان را در منطقه گسترش بدهد پس چه بهتر که از چنین موقعیتی برای اهداف تبلیغاتی استفاده کند... وقتی که قدرتی مثل امریکا که ابر قدرت در جهان است با بخشی از ارتش مسلح یک کشور سر شاخ میشود این مسئله نشان دهنده اهمیت سپاه از نظر سیاسی و نظامی است.
بنظر شما این اتفاق چه تغییری در معادلات نظامی منطقه ایجاد میکند؟
اگر تا الان سپاه را به عنوان یک نیروی نظامی عادی می‌دانستند از این به بعد به عنوان یک نیروی نظامی شاخص خواهند شناخت
بنظر شما این جبهه گیری ترامپ چه هزینه هایی را برای منطقه خاورمیانه به عمل خواهد اورد؟
آمریکا از قبل هزینه های سنگینی را برای تثبیت جایگاه خود در منطقه و کسب قدرت در خاورمیانه متحمل شده، با ایجاد گروه های افراطی در کشور های منطقه مثل طالبان در افغانستان و یا داعش در سوریه و عراق همواره برای استحکام بخشیدن به جایگاه خود و حفظ منافعش تلاش کرده.  آمریکا هموراه مجبور به تحمل این هزینه ها بوده، ناکامی او در زمینه دولت های دروغین اسلامی و ایجاد دشمنی در بین مردم جهان از یک طرف و دشمنی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تلاش برای نابودی ان دلیل خوبی برا افزایش هزینه هاست... این واقعه بیشتر از انکه برای ایران و یا منطقه خاورمیانه پر هزینه باشد برای کشور امریکا و رئیس جمهور ترامپ هزینه ساز است.
بنظرتون این اقدام امریکا چه تاثیری بر وجهه سپاه در داخل کشور دارد ایا باعث ایجاد تفرقه یا حس انزجار نسبت به سپاه خواهد شد؟! آیا مردم سپاه را سدی برای رسیدن به توسعه میپندارند؟
مردم حوزه فعالیت های داخلی سپاه رو میشناسند و شاهد حضور گسترده این نهاد در شرایط مختلف کشور هستن... گاهی ما بین مردم این حرفا رو میشنویم که حتی سپاه وعده بارور کردن ابر ها رو داده است. این یعنی عامه مردم برای رفع مشکلاتشون به این نهاد باور دارند. سپاه با ارسال مستشار هاش به عراق و سوریه و حتی فعالیت های اقتصادیش در همه زمینه ابراز قدرت کرده و مردم این قدرت رو به چشم دیدن و بهش تکیه میکنند.
به نظر شما هدف اصلی ترامپ از نامیدن سپاه به صفت تروریست چیست؟
در حرکت ثابق امریکا در پروژه اسلام هراسی غعالیت های تدریجی انجام شد مثل طالبان در عراق و بزرگترین ارمان آمریکا حذف اسلام و در معنای واقعی جمهوری اسلامی از صحنه جهانی بود. خیلی از افراد سپاه در خارج از مرز های ایران نفوذ و قدرت نطامی و اقتصادی دارند. امریکا با بیان این صفت نسبت به سپاه یک قدم در ادامه اقدامات علیه اسلام کرده و در تلاش است که در ذهن مردم جهان نسبت به سپاه اسلام هر چه بیشتر انزجار ایجاد کند.
شما واکنش بقیه کشور هارا چطور میبینید؟! آیا بقیه کشور ها همدر این تحریم همراهی میکنن؟
اینکه ترامپ نسبت به سپاه که نقطه قوت ماست اینچنین جبهه ای مبگیرد نشانه پایان کار تهدید های امریکاست..چون امریکا از بررگ ترین اسلحه هایش بهره میبرد.. امروزه عصر ارتباطات است و کشور های جهان نسبت به این حقیقت که امریکا با این اقدام ضعف خود را نشان دادهبه موضوع تحریم سپاه نگاه میکنند و قطعا هدف اصلی ترامپ را تشخیص خواهند داد.
بنظر شما سپاه نهادی کاملا نظامی است؟! واکنش این ارگان را نسبت به فتنه های احتمالی سال 98 چطور تحلیل میکنین؟
از ابتدای تاسیس سپاه و حتی در طراحی لگو آن هدف سپاه را مشخص کرده اند که این هدف در ایه"اعدو لهم مستطعتم " یعنی نیروی خود را جمع کنین برا یاری همگان.. پس اهداف والای سپاه آرامش و آسایش همگان است.. مثلا در سوریه و عراق مردم از حضور سپاه احساس امنیت میکنند... سپاه نماد جمهوری اسلامی است نماد آرامش مستضعفین است پس علاوه بر توان و اقتدار نظامی وجهه روانی ارزشمندی نزد مردم دارد، این وجهه همان عامل دشمنی امریکاست.
نشریه جریان
فروردین 98



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.