نشریه دانشجویی جریان

نشریه دانشجویی جریان ،دانشگاه فردوسی مشهد

نشریه دانشجویی جریان

نشریه دانشجویی جریان ،دانشگاه فردوسی مشهد

سعیده خدادوست

موضوع:گزارش سفر ظریف به هند
وزیر امور خارجه ایران درتاریخ.    بعداز سفر به ترکمنستان به هند سفر کرد و با چندچندمقامات ا. ازمقامات هندی به گفتگودرزمینه های مختلف و همکاری های یک جانبه و چند جانبه پرداخت.
وی هدف سفر خویش را چنین مطرح کرد:«درترکمنستان همکاری های خوب دوجانبه و چند جانبه داشتیم. ما با دهلی در حوزه های مختلف ارتباطات گسترده داریم.سیستم های مالی ویژه ای بینما طراحی شده و برای همکاری های چندجانبه استفاده می شده است.
و همچنین هندبزرگترین  مشتری نفت خام ایران بوده است.
همکاری های سیاسی منطقه ای بین ایران و هند درمورد افغانستان همکاری های گسترده ای است.و دراین زمینه و زمینه های مختلف دیگر بایکدیگر مشورت هایی انحام میدهیم.»
محمدجواد ظریف صبح روز سه شنبه با همتای هندی خود دیدار و گفتگو کرد.
محمد جواد ظریف دراین گفتگو به صحبت درموردآخرین تحولات برجام و اقدامات جمهوری اسلامی ایران دراین زمینه و تبیین مواضعابران درمورد این موضوع پرداخت؛همانطور که این مواضع را برای شرکای نزدیک ایران از جمله روسیه تشریح کرده است.
دراین جلسه وزیر امورخارجه هند بر اهمیت اجرای برجام توسط همه طرف ها به نحوی که منافع ایران نیز تامین شود،تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به طور کلی درمورد مسائل منطقه و به طور جزئی درموردسیاست های خطرناک افراد تند رو درداخل حکومت امریکا و منطقه که قصد تحمیل کردن این سیاست هارا به ایران دارند،صحبت کرد.
وی خرابکاری های مشکوک درمنطقه رااقدامات برحی افراد درجهت ایجاد تنش در منطقه دانست.
 همچنین محمد جواد ظریف و همتای هندی خود درمورد موضوعات انرژی،استفاده ازچابهار،تحولات افغانستان و اهمیت مبارزه با تروریسم دراین کشور رایزنی و گفتگو کرد.
محمدجوادظریف روابط،ایران و هند را بسیار خوب عنوان کرد و گفت تجارت ایران و هنددر سطح بالایی است و دوکشور در جهت تداوم ان تلاش میکنند.این دیپلمات ایرانی همچنین نظر ایران و خند را در بسیاری ازمسائل منطقه وبین المللی به یکدیگر نزدیک است و تبادل نظر هاوگفتگو را برای تداوم روابط دوکشور مفید است. وزیرامورخارجه کشور همچنین گفتگو های دیگرینیز با مقامات هندی داشته استو در ان به گفتگو در جهتمشورت گیری و تعامل با آنان پرداخته است.
گروه جریان
سعیده خدادوست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.