نشریه دانشجویی جریان

نشریه دانشجویی جریان ،دانشگاه فردوسی مشهد

نشریه دانشجویی جریان

نشریه دانشجویی جریان ،دانشگاه فردوسی مشهد

سعیده خدادوست

موضوع:خبر
ترامپ درانتظار تماس روحانی
روز پنجشنبه دونالد ترامپ،رئیس جمهورایالات متحده امریکا برای برقراری تماس تلفنی بارهبران ایران اظهارتمایل کرد.وی گفت:«چشم به روزی دارم که به ایران کمک کنیم و به وضعیت خوبی برگردد.ما نمیخواهیم به ایران اسیب بزنیم.»ظاهرا ترامپ فقط بدنبال آن است که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود.که طبق تعهدات ایران دربرجام دستیابی به سلاح هسته ای امکان پذیرنیست.
دونالد ترامپ می گوید:«من دوست دارم مقامات ایرانی با من تماس بگیرند اما جان کری به آنهامی گوید که اینکار را نکنند،واین نقض قانون لوگان است.»
ترامپ میگوید:«ازوقتی امریکا از برجام خارج شده اقتصاد در ایران دچارآشوب و تورم بی سابقه شده است وحال تنهاخواسته وی مذاکره و نداشتن سلاح هسته ای است.»
این درحالیست که شورای امنیت سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی تعهدایران رانسبت به نداشتن سلاح هسته ای را تایید کرده است.
ترامپ میگوید درصورت مذاکره به ایران کمک خوهد کردتا بار دیگراوضاع فوق العاده شود. او همچنین برای مذاکره باایران اعلام امادگی کرد و گفت:«ایران قابلیت بالایی به لحاظ مالی دارد و به ایران کمک میکنیم تا از لحاظ مالی قوی شود. حال انکه ترامپ اعلام کرده معافیت مشتری های نفت ایران را از تحریم تمدید نخواهد کرد.
وی همچنین با صدورفرمانی اجرایی صنایع اهن،الومینیوم،مس وفولاد را به تحریمهای یکجانبه علیه ایران اضافه کرده است.واینها همه یه این خاطر است که ایران وادار به مذاکره شود.اما ترامپ ودولت امریکا بدعهدی خود راثابت کرده است. زیرا ایران دربرجام هم تعهد به نداشتن سلاح هسته ای داده است و بد عهدی امریکادربرابر این مورد مانع از آن میشود که باردیگربه مذاکره با امریکاومقامات امریکایی توسط ایران پرداخته شود.
گروه جریان
سعیده خدادوست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.